تاریخچه مختصری از لیزرتگ

از آنجایی که لیزرتگ یک بازی هیجان انگیز بود، فکر کردیم اطلاعاتی در مورد تاریخچه این بازی به اشتراک بگذاریم. در ابتدا، لیزرتگ یک بازی دو نفره بود که در آن با هدف  گیری روی جلیقه نفر مقابل صدای شلیک و برخورد تیر می‌آمد.

 

لیزرتگ در ابتدا توسط ارتش ایالات متحده اختراع شد.
در آن زمان این تکنولوژی یک راه درخشان برای آموزش نظامیان بود. سربازان لباس مخصوصی پوشیده از سنسورهای گیرنده می‌پوشیدند که باعث می شد حتی از پشت نیز مورد اصابت قرار گیرند. این بهترین راه برای تمرین یک سرباز بود!

لیزرتگ در دهه 1970 توسط ارتش ایالات متحده برای اهداف آموزشی اختراع شد!  به هر حال، لیزرهای مادون قرمز بی ضرر هستند و آسیبی حین تمرین نمی‌رساندند. 

هدف ارتش هرگز مسلح کردن سربازان به اسلحه لیزری به عنوان یک وسیله سرگرمی نبوده است و اصلا نمی‌دانستند که بازی با تفنگ لیزری چقدر می‌تواند سرگرم کننده باشد.

در ابتدا عموم مردم هرگز این شانس را نداشتند که این بازی وحشی و جذاب را تجربه کنند. بعدها خوشبختانه اطلاعات در مورد لیزرتگ به بیرون درز کرد که شاید به این دلیل بود که سربازان به عزیزان خود در مورد تکریناتی که با این تکنولوژی انجام می دادند مصحبت می‌کردند.

 

اولین اسباب بازی های لیزرتگ


با این حال، بازی لیزرتگ ممکن بود هرگز عمومی نشود و فقط به عنوان یک تمرین آموزشی نظامی باقی بماند. هرچند، یک برنامه تلویزیونی مبتنی بر فضا و یک فیلم پرفروش باعث ایجاد جنون در مورد اسباب بازی های لیزری شد.

جنگ ستارگان - پیشتازان فضا - در سال 1977 و پس از آن که به سرعت در حال تبدیل شدن به یک برنامه تلویزیونی کلاسیک بود منتشر شد. در سال 1979 اولین بازی Star Trek Electronic Phaser Guns و Star Trek Super Phaser II Target Game توسط دو شرکت های اسباب بازی رقیب عرضه شدند.

تاریخچه بازی لیزرتگ با بازی Star Trek Phaser Guns شروع شد. ممکن است خوانندگان مسن‌تر به یاد بیاورند که اولین بار مجموعه Star Trek Super Phaser II Target Game را هنگام تماشای تام هنکس در فیلم Big دیده‌اند. در آن زمان اینترنت وجود نداشت.

Star Trek Electronic Phaser Guns که توسط شرکت South Bend Toy ساخته شده بود، بیشتر شبیه تجهیزات بازی امروزی بود. هر تفنگ دارای یک فرستنده و یک سنسور بود، بنابراین هنگامی که هدف مورد اصابت قرار می گرفت، اسلحه یک افکت صوتی پخش می کرد.

از نگاه طرفداران بزرگ Trek، نمی توانیم بیشتر از این خوشحال باشیم که  تاریخچه بازی لیزرتگ ریشه های خود را با Star Trek داشته است.

 

اولین سالن لیزرتگ


در سال 1984، جرج کارتر، زمانی که مرکز برچسب لیزری فوتون را در دالاس، تگزاس افتتاح کرد، صنعت تگ لیزری مدرن را ایجاد کرد.

او با الهام از جنگ ستارگان، یک بازی تگ لیزری امتیازدار مبتنی بر میدان را توسعه داد که به سرعت محبوبیتش افزایش یافت. اسباب بازی های فوتون او دو سال بعد عرضه شد و چنان تقاضایی را ایجاد کرد که بازار به سرعت مملو از اسباب بازی های لیزری شد.

۵
از ۵
۵ مشارکت کننده

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش